Stoelverhuur Kapsalon

Het huren van een ruimte of stoel is de nieuwe trend in de kappersbranche.

Zo zijn ondernemers op zoek naar nieuwe meer flexibele ondernemingsvormen. Daarentegen zijn werknemers steeds vaker op zoek naar meer zelfstandigheid zonder dat ze perse zelf een salon willen gaan exploiteren of personeel moeten aannemen.

Het klinkt als een prima oplossing, maar de waarheid is dat er wel wat bij komt kijken. Naast een aantal juridische zaken, gaat het natuurlijk ook om praktische zaken. Zeker bij deze praktische (en administratieve) zaken kan de kapperssoftware van Mijn Salon jou echt verder helpen.

Wat komt er bij kijken?

Naast een aantal juridische zaken, gaat het natuurlijk ook om praktische zaken.

  • Welke huurprijs ga je hanteren?

    Meestal wordt er een vast tarief per dag gerekend, al dan niet gecombineerd met een variabel tarief op de omzet. Soms wordt dit vaste tarief nog verbijzonderd door naast een vast bedrag aan kale huur ook een bedrag voor overige kosten, zoals koffie, een receptioniste, schoonmaak, leesbladen etc. door te belasten.

  • Hoe kom ik tot een deugdelijk contract?

    In de praktijk zien wij dat hier vaak vrij slordig mee om wordt gegaan. Dat is niet nodig. Er zijn al bestaande modelovereenkomsten voor huur en samenwerking die een hoop regelen. Daarnaast is voor een stoelhuurder een KvK inschrijving en een VAR-verklaring ook snel geregeld.

  • Welke zaken zijn inclusief?

    Het is belangrijk om goede afspraken te maken over wat wel of niet in de huurprijs geregeld is. Hoe ga je bijvoorbeeld om met salonverbruik? In onze software is dit allemaal eenvoudig in te stellen, waarmee dat automatisch bijgehouden wordt.

  • Hoe voorkom ik dat de fiscus het ziet als verkapt loonverband?

    Het begint met alles goed regelen. Hoe beter alles georganiseerd is, hoe duidelijker het de fiscus gemaakt kan worden, dat er geen sprake is van verkapt loonverband. Wil je hierin geen enkel risico lopen, kan het verstandig zijn dit vooraf aan de fiscus voor te leggen, dit door middel van een zogenaamde “ruling”.

  • Welke operationele afspraken leg je vast?

    Hoe ga je bijvoorbeeld om met nieuwe klanten of passanten? Bij wie krijgt deze klant een afspraak? Hoe laat je je werkplek achter? Wie bepaalt het merk product waarmee je werkt? Hoe lopen de geldstromen? Allemaal zaken die vooraf goed geregeld moeten zijn.

  • Hoe weet ik of ik de stoelverhuur goed geregeld heb?

    Het is handig om van tevoren een checklist te maken met alle zaken waarmee je rekening moet houden om het te laten slagen. Ons advies is om daarbij ook zeker de hulp in te roepen van je boekhouder en een jurist. Daarnaast kunnen wij jou helpen met de juiste automatisering en uiteraard onze ruime praktijkervaring met stoelhuur.

Stoelverhuur software­

Kapperssoftware die jou helpt!

Afhankelijk van jouw voorkeur als stoelverhuurder kan het ofwel allemaal vanuit 1 softwarepakket geregeld worden of kunnen we voor elke stoelhurende ZZP-er een eigen omgeving aanmaken. In deze laatste variant is het zelfs mogelijk dat daar voor jou als stoelverhuurder een soort van kantooraccount boven komt te hangen.

Voor een stoelhuurder verdient een eigen ZZP-account om vele redenen de voorkeur. De stoelhuurder heeft daarmee echt zijn eigen klantenbestand in beeld en voert eenvoudig zijn eigen administratie. Bovendien kan de stoelhuurder ook gemakkelijk zijn eigen afspraken beheren dankzij onze Ondernemers App. Ook voor de fiscus is het duidelijker dat het hier echt om een zelfstandige gaat.

Kortom overweeg je om met stoelhuur of stoelverhuur te gaan werken?

Stoelhuur kapsalon

Overal

Al je gegevens zijn overal en altijd 'up-to-date' beschikbaar

Agenda

Je hebt altijd een perfect agenda overzicht

Makkelijk

De software is zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk

Tijd besparen

Je zult veel tijd besparen op je administratie

Automatisch

Je kunt allerlei berichten automatisch laten versturen

Alle devices

Geschikt voor pc, Mac, tablet en Chromebook. Ook zijn er apps voor smartphone